Taller 1. Coneix el teu Cel. Orientació i Constel·lacions

OBJECTIUS

• Saber orientar-se amb els estels
  • Conéixer algunes constel·lacions

DESCRIPCIÓ DEL TALLER

L’Óssa Major és una constel·lació especialment característica que els alumnes poden reconèixer fàcilment al cel nocturn. A partir d’ella podem localitzar l’Óssa Menor i l’Estrella Polar, que ens servirà per orientar-nos a la nit, com feien els antics navegants.

En aquest taller es pretén que els alumnes construisquen en una cartolina aquests elements. Mentre anem explicant com fer-ho, farem una xicoteta revisió històrica sobre l’orientació a través de les estrelles, parlarem sobre la importància de l’Estrella Polar i les Constel·lacions, i aprofundirem en altres conceptes com moviment de la Terra al voltant del Sol, orientació diürna, galàxies i la Via Làctia.

NIVELL RECOMANAT

Primària i primer cicle de secundària

• Duració 50 minuts
  • Cost 15 €

Una vegada es realitze la inscripció al taller es donarà accés a la plataforma Moodle de l ‘Aula del Cel on estarà tota la informació de curs, material necessari, vídeos explicatius i d’ampliació, material imprimible i accés a la visita en línia a través del Blackboard.

REQUISITS TÈCNICS

Caldrà connexió a internet, càmera web i micro i altaveu per poder interactuar els alumnes amb l’Aula del Cel.