Objectius de l’Aula del Cel

Els objectius que es persegueixen a l’Aula del Cel són:

• Cautivar la imaginació de les persones que ens visiten amb les meravelles de l’Univers.
  • Transmetre conceptes d’Astronomia i de les ciències espacials com a ferramenta de referència i ajuda per a l’ensenyament en diversos cicles formatius.
  • Fer possible que les persones visitants raonen tal i com ho fan els científics.

L’Aula del Cel és un espai plenament dedicat a l’ensenyament i divulgació de l’Astronomia, des del que estimular la curiositat i l’interés pel cosmos i el desig de comprendre l’Univers.

L’Aula està localitzada en les instal.lacions de Paterna de l’Observatori Astronòmic de la Universitat de València, i dotada amb el material de divulgació astronòmica, també consta d’una sala d’audiovisuals i un planetari digital portàtil. En ella s’imparteixen les sesions didàctiques i es realitzen tallers i activitats d’aprenentatge, especialment enfocades a alumnes de Batxillerat, Secundaria i últim cicle de Primària, però acollim visites de qualsevol nivell educatiu (des de 4º Primaria) i cognitiu perque disenyem visites especials per a persones amb altres capacitats.

Conta també amb un gabinet didàctic que s’encarrega de desenvolupar el programa de les sesions, en coordinació amb el professorat del grup d’alumnes visitant.